Pages

9.10.11

very malaysian weekend.

jauh. duduk jauh-jauh. biar tenang rasa diri. beban di bahu bagai dilempar jauh ke belakang. sudahlah kau. gembira sudah lama tak dijumpai. tenang lagi lah tidak. orang kat luar sana panggil ini sebagai "dugaan" tapi aku panggil "i-don't-belong-here". tunggu masa saja aku nak buat kerja gila. haha.

sudahlah. malas nak layan perempuan macam ni kan. ghenyah. 

"di mana tidak tumpahnya kuah, kalau tidak ke roti canai?". "mamak" adalah satu restaurant yang agak famous kat sydney sebab orang sydney anggap tebar roti canai itu satu benda yang unik. tambah unik pula, diorang tengok lepas goreng roti tadi, di hempap-hempap sampai lunyai roti tu. wah wah wah! tambah lagi eksaited nak try roti canai. aim aku datang mamak ni saja je nak try sedap ke tak diorang bikin makanan malaysia ni. kalau tak sedap memang aku nak comment direct la. haha. bajet. 

makanan: 8/10. 2 bintang hilang sebab roti dia tak cukup lemak. macam roti biasa je.
servis: 6/10. 4 bintang hilang sebab aku minta sambal lebih. tapi tak datang-datang pun. janji palsu waiter berkaca mata frame hitam tebal tu. tipu!
harga: 7/10. bagi orang malaysia memang nampak mahal la kan roti sekeping lima dollar setengah. tapi, standard la tu kat sini. 
kebersihan: 4/10. aku jumpa something dalam makanan tapi takde lah disgusting sangat. haha



aku rasa macam nak try kerja kat mamak la tahun depan.







nasi lemak $15. sedap.


tengok movie real steel kat wayang paling besar memang abs-fucking-lutely awesome. juling mata weyh awal-awal tengok sebab besar gila skrin. boleh nampak tahi gigi hugh jackman kot. dua puluh lapan dollar lima puluh sen memang berbaloi. 


dan sekarang. aku berada depan laptop bersama buku letrik balik. damn. bila nak habis exam ni. segera mungkin aku nak bungkus buku-buku ni.

No comments: