Pages

27.5.12

sunday-buat jangan tak buat.

aku tak nak habiskan hari ini dengan tidak meng-update blog aku ini. sudah banyak kali, dan sudah beberapa minggu aku cuba isikan post yang bagi aku, menarik. tapi, never mind lah.

buat apa yang kita suka, sangat menyerikan hari dan hidup.
buat apa yang dipaksa, sangat menyedihkan hari dan hidup.

nak buat apa yang kita suka, ada batasannya.
nak buat apa yang dipaksa, ada limitasinya.

jika kita tahu batasannya, buatlah apa yang kita suka.
jika kita tahu limitasinya, buatlah sampai mana kita larat buat.

ya atau tidak, hidup tak semestinya buat apa yang kita suka sahaja.
tetapi, apa yang kita suka buat, biarlah ia jadi forte kita.


sedikit corat-coret hari ini;
aku pernah doakan biarlah banyak praktikal dari kira-kira dalam kejuruteraan elektrik ini.
alhamdulillah dimakbulkan. too many practical implementations, labs here, labs there, and in the end, aku doakan kira-kira lagi banyak dari praktikal. aku baru sedar, aku sombong dengan Tuhan aku sendiri.


upnext: wedding stuff




5 comments:

Samad said...

wedding stuff? woww :O

Camy Alya said...

kau nak kahwin dah ke? haha

fingerkontot. said...

memang pun. 5 tahun lagi.

Paolo Balam said...

wedding? taknak baca.

fingerkontot. said...

wedding? lame?