Pages

14.2.13

Tikus

kos sara hidup di sini memang mahal dan aku perlu cari sumber kewangan yang cepat lagi mudah untuk menampung kehidupan aku yang serba boleh tahan mewahnya. sewa rumah saja sebulan tujuh ratus dollar seorang. 

peluang itu memang banyak dan tak dapat dinafikan bagi pelajar-pelajar undergrad macam aku ini, peluang seperti ini memang dinantikan umpama terjumpa lombong emas. kalau malas, tengok sajalah emas itu; kalau rajin, usahakan sedikit mampu peroleh emas itu. 

aku suka jadi "tikus" student-student PhD yang memerlukan data atau survey dari random orang untuk research mereka. kerja dia senang saja, buat appointment -> jawab questionnaire -> ditemuramah -> dapat duit. secara spesifik, ia bergantung kepada tajuk research mereka juga. tapi yang paling aku prefer ialah research berkenaan psychiatry i.e. brain stimuli, effect of trauma dan macam itu lah.

well, tikus pun tikus lah.


1 comment:

Unknown said...

awak belajar kat mana