Pages

28.6.11

bila terasa nak bunuh diri...

bila terasa nak bunuh diri, hanya Allah dan mak bapak i saja yang i ingat time tu. ya. hidup i ni sangat melancholic-sentiasa dipenuhi cabaran hebat. memang betul-betul hebat la!


memang sesuai la blog ni nama 9 nyawa!


malam jumaat lepas, i had an accident. accident yang agak teruk di sydney. ok la kalau accident di malaysia sebab ada orang tahu pasal procedure segala bagai ni. tap, kalau di sydney, memang sebatang kara la kena handle. terasa mahu bunuh diri pun ada, serius! masa inilah kau boleh lihat siapa betul-betul kawan dan siapa kawan yang macam puki masam!.  


memang i salah dalam hal accident ni. tapi, kau kawan i, tolong la pinjamkan duit ke bagi kata-kata manja sedapkan hati ke. tapi tak! semua buat muka kering je. macam peliaq perangai! lagi gelakkan, lagi kutuk habis. come on la benda nak jadi. 


kalau kau berada di tempat i, i sorang-sorang kena bayar saman = $250, towing service yang super mahal iaitu $336 untuk 2 hari saja, kereta yang tiada insurance dan perlu ganti sepenuhnya sebab tak boleh repair iaitu plus minus $2000. kalau di tukar ke currency ringgit, memang rasa macam nak bunuh diri!


tapi, beliau yang sebagai i gelar sebagai kawan, memang perangai macam haram. dengan alasan yang diberi iaitu mata lebam(sebab accident itu) dan malu untuk keluar menyebabkan i sorang-sorang handle pasal kes ni. tambahan pula, masa inilah i terpaksa pindah rumah. ya. i yang kemas rumah bagi bersih. ya. i banyak angkat barang sampai terkoyak kulit tangan. ya. i handle pasal internet installation di rumah baru. ya. i yang masak untuk puki-puki di luar sana. ya. i yang handle pasal rumah lama. macam babi la tak tolong pape kan. dok rumah tengok movie korea. what the fuck weyh!. 


inilah kawan.
yang macam puki. 


but thanks to one friend, fairuz sebab betul-betul faham keadaan i. kau sudah banyak tolong.


owh. minta maaf la i luahkan benda-benda ini. tapi, mungkin sebagai pengajaran supaya cari kawan yang betul-betul kawan. 


sekian

1 comment:

Anonymous said...

kesiannya kat awak. sabar ekss. tue la saya boleh cakap. alone is better.