Pages

19.6.11

tidur


chamomile

macam nak cekik dia ni pun ada. macam nak racun benda ni pun ada juga. macam nak bakar ladang benda ni pun ada juga. sebab apa? 

benda ni tidurkan i dengan tetiba tapi bukan sekelip mata. tipu lah kalau minum chamomile tea dengan sekelip mata boleh tidur kan. tipu lah kan. phytochemical yang ada dalam chamomile ni tak adalah kuat sangat sampai minum-minum terus tidur kan. tipulah kan. tetapi

jangan kau try minum chamomile tea ni time kau tengah excited. tak kisah lah kau nak buat apa pun i.e. tengok movie, tengok wayang, even buat seks sekali pun sebab benda ni akan menenangkan otot-otot kau dan sekaligus menidurkan kau. 

untuk orang yang hardcore tak boleh tidur atau insomnia ni, kau perlukan keletihan dulu kot baru boleh minum chamomile tea ni sebab yelah kan. sebab memang camtu kot i rasa. tak ada scientific evidence untuk ini. tapi kalau difikirkan logik akal, bila badan dah letih, energy dah tak ada, mula menguap untuk meningkatkan kapasiti oksigen dalam darah, di tambah pula phytochemicals dalam chamomile itu and insyaAllah berkesan kot. 

but dont ask me what's the difference between chamomile and daisy. 





No comments: