Pages

20.3.12

b,j,k

hi,


boros, jimat, kedekut. 
hang dalam kategori mana?
aku? boros.

boros adalah umat manusia yang tak kisah pasal duit poketnya
ada ke tak belakang cerita
yang penting,
keperluan dan kehendaknya dipenuhi
orang ini aku kategorikan sebagai penderma
menderma kepada shopping complex
menderma kepada ebay
menderma kepada kedai makan
menderma kepada kedai baju
tak lupa juga menderma kepada peminta derma

jimat adalah dari kalangan manusia yang risau pasal duit poketnya
ada portion kecil disimpan untuk emergency case
keperluan dilunaskan dahulu dari kehendak hidup
orang-orang ini steady je kalau ribut taufan datang
sebab ye la, depa dah simpan awai-awai kan?

kedekut, berketurunan haji bakhil
berkulitkan mr. crab the krusty crab
keperluan hidup pun masih berkira mahu atau tak mahu penuhi
merungut pasal duit
tidur tak lena kalau-kalau tabung babinya diculik orang
nightmare pasal duit
$$$$$ dalam akaun bank islam, bank maybank, rhb bank, bank rakyat, 
akhir sekali,
penyesalan waktu tua-tua nanti.

kamon la si kedekut, duit tak boleh bawak ke kubur pun. si Qarun pun tenggelam mati katak juga. inikan pula hang? haha.







2 comments:

ghost said...

aku amik keduanya sekali, tapi yang last, aku tolak tepi. cukuplah yang dua tuh menempel lama ngan aku. kang sekali aku kedekut, 2-3 kali juga aku putar-putar eropah. siuttt..

fingerkontot. said...

aku rasa, orang kedekut main putar-putar globe saja kot. dah nama pun kedekut. hikhik