Pages

7.3.12

KONY 2012. make him famous!

This post hanya lah untuk humanity event. spread the word of freedom against this bad-ass guy. kalau hang mahu, tengok video vimeo selama setengah jam ini. 


Ini Uganda. sebuah negara di central africa. frankly, i have no idea about uganda besides it's situated in africa region. 

muka macam nak minta bazooka je kan.

Joseph Kony. seorang bad-ass leader Lord's Resistance Army sanggup mengutip budak-budak uganda yang masih mentah untuk dijadikan barisan army Kony. konon untuk peace for Uganda. tiga puluh ribu budak-budak mentah. woi! 30 000! dia buat budak perempuan sebagai breakfast untuk penis dia dan budak lelaki sebagai tentera. dianggarkan dua ratus (200) bayi yang dilahirkan oleh budak perempuan di uganda, joseph kony lah bapak dia. selama 26 tahun. whoa! bapak segala ayam!aku berasa sangat bedebah dengan manusia jenis binatang ni. 

owh aku tak tahu langsung kewujudan Joseph Kony. dia di-charge dalam pelbagai kesalahan termasuklah abduction, sex slavery etc. masalahnya, manusia di luar uganda tak pernah tahu pasal kony ini. disebabkan ketidaktahuan ini, kony menjadi maharaja di negara afrika tersebut tanpa tekanan masyarakat sedunia. kony pernah di-charge oleh mahkamah kriminal antarabangsa, tapi tapi terlepas. aku tak tahu macam mana kenapa.

itu lah sebabnya ada sebuah humanitarian group iaitu Invisible Children yang diketuai oleh bapa kepada Gavin, berkempen atas dasar kemanusiaan. Invisible Children mahukan Joseph Kony famous, "not to celebrate him, but to raise support for his arrest and set a precedent for international justice". mereka juga menjual merchandise seperti t-shirt yang awesome, action kit yang lagi super awesome siap ada 2 bracelet-satu untuk aku satu untuk kau. semuanya boleh dapat di sini. semua duit itu untuk dipamkan ke uganda ya.




hang dok seronok dengan kemunculan iPad 3, PS Vita, seluar palazzo murah, pizza hut fifty percent la. depa orang uganda ada apa? tak mau hidup lagi ada. renungkanlah juga palestinians yang bertebaran lari dari iblis-iblis dunia itu.

please, spend your time to watch this half an hour video on vimeo.




2 comments:

ghost said...

aku pernah tengok adegan budak lelaki ditenterakan cuma dalam filem 'Blood Of Diamond'.

aku pun baru 1st time tau nama Kony sebagai backup singer iblis.

fingerkontot. said...

aku tahu pasal joseph kony pun sebab aku tgk trailer movie marvel avengers assemble kat youtube.

people. too. cruel. today.