Pages

22.3.13

cookbook

aku tengah tersadai atas katil sambil kipas berkelajuan nombor tiga direct menghala ke arah aku. lagu "vienna" nyanyian billy joel diputarkan di spotify. lega rasanya hari ini kerana minggu belajar sudah sampai ke penghabisan. tetapi untuk minggu ini saja lah. minggu depan tak tau lah nak sibuk cecah tahap mana lagi.

aku ada interview tadi. interview volunteer untuk penerbitan sebuah buku yang dikeluarkan sekali setiap tahun di universiti. buku itu dinamakan "student cookbook". buku yang menyajikan resepi-resepi mudah dan murah untuk budak uni yang sentiasa pokai macam aku.

cookbook dua tahun lalu.

aku umpama meng-let-down-kan diri aku tadi kerana tidak cukup bersedia. aku tak menjangkakan beliau, si interviewer akan tanya soalan yang sudah mencecah ke arah soalan formal interview seperti

"what's your strength?"
"what's your weakness?"

aku seperti tercekik seketul nasi, tak sakit tetapi tersumbat sekejap oesophagus aku. mula lah mata aku liar ke semua arah macam ada saja pokok-pokok sekeliling tahu akan jawapan tantang diri aku ini. aku bertemu pokok-pokok itu pun dua ke tiga kali setahun.

tengok lah macam mana keputusan beliau hari ahad nanti. moga-moga nama aku tersenarai. btw, dia pronounce nama aku betul. hehe. mat saleh pronounce nama aku betul. hehe.

ok. sudah.
selamat berhujung minggu.



No comments: