Pages

10.3.13

Telinga

dua hari yang lalu, dalam keadaan kecemasan, aku membuat temu janji dengan seorang doktor dengan alasan masalah telinga. aku dan masalah telinga memang tak boleh dipisahkan bagai isi dengan kuku. sakit woo dia jolok-jolok telinga kanan aku ini dengan magnifier telinga. waktu itu, bahasa is border less.

"adeh deh deh deh deh, sakit dokter"

waktu aku hampir selesai check-up dengan doktor tu, dia memberi amaran "don't go swimming.". aku pulak dengan ekspresi yang terkejut bercampur sedih/frust menbalas "really, doctor? aww that's too bad."

ermm. selepas aku melangkah keluar dari health care universiti, dalam jarak dua ke tiga langkah sahaja, terdetik dalam hati,

"aku mana qheti beghenang pon. yang pi tanya lagu tu buat hapa?"

dan aku menderita kesakitan sampai ke hari ini.


2 comments:

bukankosong said...

masuk air dalam telinga kat kolam renang ke?

atau dlm bilik mandi?

fingerkontot. said...

heh. tahi telinga keras la.