Pages

12.3.13

Gelabah

semester pertama baru buka dan seperti biasa rutin harian aku kembali ke lab.

aku, kalau nak masuk lab saja, dia punya tahap gelabah memang satu macam level dia. naik turun naik turun sebab macam-macam boleh jadi dari segi proses pembelajaran dan komunikasi antara lab demonstrator dengan aku. yang lebih penting, result lab/experiment selalunya tak menjadi atau memang 'lari' dari ideal condition mahupun apa-apa je lah. pendek kata, memang tak menjadi. kalau result tak ada, report pun mula lah aku menggoreng. goreng style orang utara punya. ok, aku tak tahu pun apa maksud 'style orang utara' tu.

kalau tak menjadi, selalunya yang dipersalahkan adalah resistor. contohnnya:
"...This is because the value of resistors used in this circuit are less that the ideal ones...". 

aku minta maap perintang.

esok aku ada lab optical circuit dan memang aku tengah gelabah. gegelabah. gegegelabah.

1 comment:

ghost said...

nak gak tengok muka gelabah camner.. :D