Pages

18.5.11

bertukar-tukar petua

cuaca di sini bagi i sangatlah sejuk. sejuknya boleh diibaratkan apabila kau keluar rumah-perut, tangan, bahu dan terutama kaki akan bergetar sedikit menahan 12 degree celcius. tapi sini baru di australia. negara yang orang cakap takdelah sejuk sangat. kau silap pak tam. kau silap mak yam. ini cukup sejuk bagi kita yang berkulit sawo matang yang tinggal di negara di garisan khatulistiwa.

so, sekarang ni. i dan member i berhadap muka ke muka di meja study sambil berkongsi idea dan petua bagaimana nak hilangkan sejuk. empat kaki di bawah meja ini sedang hangat bercumbuan dengan heater jenama kambrook. patutlah orang selalu cakap sedang hangat bercinta. orang tak cakap pula sedang sejuk bercinta. sebab hangat lagi best dari sejuk. 

petua-petua yang dilontarkan antara kami berdua memang semua tak masuk akal. pelbagai idea dan petua dimuntahkan tapi bagi i, semuanya tak berguna. i sudah tak mandi selama dua hari. mandi bukan lagi urusan harian i. tapi kalau sekali mandi memang perghhh. best gilak. 

buka shower. pasang air yang sangat panas. bawah 100 degree celcius la. panasnya umpama kolam air panas yang berwap-wap tu. hulurkan kepala dan badan. mandi sepuas-puasnya dan kau rasa dunia kau yang punya.

ok. dah jauh dari tajuk.

btw, bersyukurlah kau sedang berada di malaysia. panas.

2 comments:

Sang Gabriel said...

aku xtahan sejuk, so cancel l g aussie.

fingerkontot. said...

cewah. haha