Pages

1.7.11

ArcAttack.


assalamualaikum.

i nampak sekarang ni sudah banyak entry-entry blog berbaur politik i.e. bersih, ibrahim ali etc. banyak blog yang jadi bahan bacaan i setiap masa tak kira pagi petang siang malam berbaur politik sekarang ini. erm. dont care. i memang tak suka politik.

btw, ini video cerita pasal ArcAttack, satu band dari austin, texas yang gabungkan science dan music sekali gus!. ini geeks tahap brahma punya otak. diorang berjaya create musical instruments, "baju besi" ala-ala zaman king arthur dan sudah tentunya tesla coil dengan sendirinya. sangat cool. ArcAttack pernah masuk america's got talent tapi voted off. video di atas ni diorang perform untuk maker faire di bay area, us bersama adam savage iaitu co-host mythbusters dekat discovery channel.

filem "the prestige" oleh christopher nolan menceritakan sedikit sebanyak pasal tesla coil secara hiburannya. maksudnya di sini, tiada teori-teori yang berlebihan had keupayaan minda untuk memahami dan hanya ke-awesome-an aksi-aksi cas-cas elektron yang mengalir hasil dari tesla coil. dan kita hanya boleh terbit perkataan "wow! cool gila.". 

budak science ialah nerd. tapi budak science jauh lagi awesome dari yang lain. 
contoh: ArcAttack
contoh lain: Sheldon Cooper

enjoy!

No comments: