Pages

18.2.12

kaki di singapura.

selamat hari sabtu kawan-kawan! kalau sesiapa online depan tv sekarang ni, aku syak kau tengah tengok cite hindustan kan sekarang ni? 

travel sorang-sorang di temasek hari tu bukan sahaja membawa aku ke dunia keamanan, kedamaian dan keberdikarian, malah dunia keseorangan. ya. peratus aku bercakap sorang-sorang atau dengan map atau dengan handphone cukup tinggi-mungkin mencecah 140%. bajet dalam $150 untuk dua hari dan mungkin termasuk dengan barang dagangan yang dibeli di Bugis Junction. 

kaki di singapura ini sebenarnya penghargaan aku kepada kaki aku sendiri, bukan kaki corinne bailey rae, bukan kaki ryan gosling tapi kaki aku. sebab, sebab dia sudah banyak berjasa untuk menampung berat muatan badan aku ke mana saja. termasuklah backpack aku yang beratnya 10kg. orang kedah cakap, sampai leweh bahu bak hang.

matahari terbenam dari marina bay and esplanade park.

manual direction woo. 

aku travel guna dua sistem sahaja; sistem mrt dan sistem lokomotif badan. aku berjalan. berjalan ke masjid sultan, arab street, little india, marina bay, orchard road dan bugis junction. universal studio singapore saja aku tak lawati kerana ergh, erm, kurang menarik agaknya. aku kurang berminat dengan uss. entah kenapa.

tiga kuntum gigi(marina bay sands) baru tumbuh bersama bracesnya(sands skypark). itu yang aku nampak la kan.*merepek

tengah tunjuk si singa muntah air.

terima kasih kaki.

kasut juga, thanks to you.

marah ni! jangan jatuhkan maruah raja buah-buahan!

it was fun, sitting by yourself in front of those landmarks sambil mendengar music menunggu matahari terbenam sehingga si senandung malam punch its card untuk shifnya pula. 

well. i'm satisfied. 


2 comments:

Paolo Balam said...

untungla dpt jejak di kawasan yg kurang rasuah..heh

fingerkontot. said...

jelesleteww.